Hollanda'da yaşayan Murat Çam'ın undergroundda yayınladığı albümlerden biri. Rapper; 2000'li yılların ikinci çeyreğinde çıktığı rap sahnesinde ciddi hayran kitlesinde sahip oldu. Bunda; mc'nin düzgün vokali, tematik sözleri de etkili oldu. Ama asıl etki; hafiften arabeske kaçan sound ve vokal yapısıdır. Albüm; beat tekniği olarak yenilik ihtiva etmese de, sample ve sound ile bu açığı kapatmaya çalışıyor.
Daha önce bahsettiğimiz ağdalı sound; yer yer rhytm & blues ile füzyon oluşturuyor. Sample'larda; akustik gitar, piyano gibi evrensel enstrümanların dışında folklorik öğeler de mevcut. Liriklerde ise; genel olarak protest bir yapı var. Özellikle anti-globalist temalı parçalar dikkat çekiyor. Murat Çam; takıntısı olmuş; anne ve sıla özleminden bu albümünde de bahsetmiş. Albümün en büyük handikapı featuring performansının vasatın altında olması. Bazıları featuring desteğinin avantaj olduğunu sanıyorsa; bu albümdeki performansları inceleyerek; bu fikirlerini tekrar gözden geçirebilirler. Eğer düetler bir albüme katkı sağlayacaksa; bu RJD2'nun Final Frontier'ındaki Blueprint performansı gibi olmalı.
Adalet, Tolerans, Evrim Ve Rönesans, Sararan Son Güller Benim, Ana Ana albümün sağlam şarkıları. Outrodan hemen önceki track; belki de MT'nin tüm diskografisindeki en iyi parça: 18 Yaşım. Murat Çam; 'anne özlemi'ni anlattığı bu parçada, adeta kalplere bir çizik atıyor. Eğer o gereksiz outro olmasaydı, Nefret'in Meclis-i Ala'sındaki meşhur kapanışını saymazsak; Turkish Hiphop tarihinin en iyi kapanışlarından birine imza atılmış olacaktı. Tecrübesizlik...
Editörün Notu: 4
Şifre: Sanatçının gerçek adı nedir?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder